Το 2007 ο Δήμος μας έλαβε εξαιρετικά χαμηλότοκο δάνειο και με αυτό αγόρασε κτήμα και Βίλλα Ζωγράφου, αλλά και εξόφλησε ΟΛΑ τα παλιά και υψηλότοκα δάνειά του.
Σχεδόν ταυτόχρονα και για αντιπολιτευτικούς λόγους άρχισε να πλάθεται ο μύθος ότι το δάνειο αυτό δεν ήταν νόμιμο.
Ο λόγος: Διότι δεν πέρασε τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η απάντηση: Δεν οφείλεται προσυμβατικός έλεγχος όταν πρόκειται για Τράπεζα Ευρωπαϊκή, όπου ισχύουν οι κοινοτικές διαδικασίες. Άρα το δάνειο από την Αυστριακή Τράπεζα είναι νόμιμο.
Όχι, λέει η δημοτική παράταξη του κ. Καλλίρη. Θα ρωτήσουμε το εξειδικευμένο Νομικό Γραφείο και ύστερα θα ρωτήσουμε και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
Η σημερινή δημοτική αρχή, παίρνει απάντηση από την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ότι η εκταμίευση των δόσεων από εδώ και πέρα δεν είναι νόμιμη,δηλαδή μετά την 51/28-2-2008 απόφαση κλιμακίου του Ε.Σ., και επομένως μετά την υπογραφή του δανείου από το Δήμο.
Το δάνειο, όμως, έτσι κι αλλιώς είναι νομιμοποιημένο με το Νόμο 3731/2008 (ΦΕΚ 263Α), λέει η Επίτροπος.
Επομένως το δάνειο είναι ΝΟΜΙΜΟ. Η καταβολή του από τις 28-2-2008 και μετά ήταν προβληματική.
Επιμελώς αποκρύπτουν ότι ποτέ μέχρι τότε δεν είχε περάσει προσυμβατικό έλεγχο ΚΑΝΕΝΑ ΔΑΝΕΙΟ.
Η Δημοτική Αρχή δεν ρωτάει κανέναν άλλον, παρότι πήρε ομόφωνες αποφάσεις να ρωτήσει και τους άλλους παραπάνω και παραπέμπει στον Εισαγγελέα τον προηγούμενο Δήμαρχο κ. Γιάννη Καζάκο, όχι με συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά για να διερευνήσει την πιθανή διάπραξη αδικήματος.
Ο κ. Καζάκος από την αρχή εξηγεί: Δεν ήταν απαραίτητος ο προσυμβατικός έλεγχος, δεν τον ήθελε η Αυστριακή Τράπεζα για λόγους αρχής, αφού θεωρούσε ότι ίσχυε το Κοινοτικό Δίκαιο (γι’ αυτό έδωσε και το Δάνειο).
Μετά την απόφαση της 28-2-2008 του Ε.Σ., που πρέπει για τις καταβολές των δόσεων των δανείων να έχει γίνει προσυμβατικός έλεγχος και για τις Τράπεζες του Εξωτερικού, κρίθηκε ότι πρέπει ο Δήμος να κάνει ΑΝΑΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ των δανείων του, που θα περάσουν από τον προσυμβατικό έλεγχο και έτσι θα λυθεί το πρόβλημα της εκταμίευσης.
Αυτό το συνιστά και η Επίτροπος του Ε.Σ. στη Γνωμοδότησή της, χωρίς να ξέρει ότι αυτό είχε ήδη γίνει.
Έγιναν όλες οι διαδικασίες και νέος διαγωνισμός μεταξύ των Τραπεζών, για αναχρηματοδότηση- μακροχρόνια διαδικασία –και μειοδότρια Τράπεζα ανεδείχθη η Probank .
Το Ελεγκτικό Συνέδριο απεφάνθη ότι η αναχρηματοδότηση για δάνεια που έχουν γίνει για αγορές ακινήτων δεν είναι νόμιμη, γιατί δεν αποτελούν………επένδυση!
Με ποια λογική η αγορά ακινήτων δεν αποτελεί επένδυση, είναι φυσικά εκτός λογικής.
Ο κ. Καζάκος, αμέσως μετά (από το 2009), είπε ότι πλέον το θέμα είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ και πρέπει να το λύσει η Κυβέρνηση.
Πήγαν με τους Αυστριακούς στον τότε Υπουργό Εσωτερικών κ. Πρ. Παυλόπουλο, ο οποίος κατενόησε τους λόγους και ανέθεσε στον Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του κράτους κ. Νικ. Μαυρίκα τη νομοθετική κάλυψη του προβλήματος. Έπεσε η Κυβέρνηση και ανέλαβε Υπουργός Εσωτερικών ο κ. Ραγκούσης.
Αυτός δεν δέχθηκε ούτε την γενομένη νομοθετική κάλυψη ούτε να δει κανέναν, παρότι οχλήθηκε επανειλημμένα από την Αυστριακή Πρεσβεία και το Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Προβόπουλο, που του επεσήμανε τους κινδύνους, διότι η Αυστριακή Τράπεζα ανήκε στο Αυστριακό Δημόσιο.
Όταν το θέμα έφτασε στον Αντιπρόεδρο και Υπουργό Οικονομικών της Κυβέρνησης κ. Ευαγ. Βενιζέλο, ο οποίος γνωρίζει Νομικά και αντελήφθη τη σημασία των Αυστριακών αντιδράσεων, έσπευσε αμέσως να δώσει την επιβαλλόμενη ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΛΥΣΗ. Και υπερέβη και την προηγούμενη πρόταση. ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ολοκλήρου του Υπουργικού Συμβουλίου ανέλαβε το Ελληνικό Δημόσιο το δάνειο προς την Αυστριακή Τράπεζα.
Είναι πασίγνωστο ότι προηγουμένως έλεγξε τη νομιμότητα του δανείου, αλλιώς δεν θα το ανελάμβανε.
Έπεσε παταγωδώς, λοιπόν ο ΜΥΘΟΣ του μη νόμιμου δανείου του Δήμου και αναδείχθηκε το ΗΘΟΣ του κ. Βενιζέλου, που με την οξυδέρκειά του και την ευφυΐα του ξεπέρασε τη μικρόνοια και μικροψυχία άλλων συναδέλφων του, τους οποίους μάλιστα έβαλε και υπέγραψαν στην ίδια πράξη Νομοθετικού περιεχομένου.
Από τη Γραμματεία της ΔΑΔΑ