Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

H OIKONOMIA, O κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ


                Πολλά, αμφιλεγόμενα, αποσιωπούμενα και αμφίσημα διαχέονται με όλα τα επικοινωνιακά μέσα  για τον κ. Γεωργίου. 
        Μια μεγίστη πλειοψηφική μερίδα του Τύπου και των Τηλεοπτικών κ.λπ. σταθμών κόπτονται για την αθωότητα τούτου, ενώ είναι εκκρεμής η τελική κρίση στη Δικαιοσύνη.
        Ακόμη και η Κυβέρνηση βιάστηκε να αποδεχθεί την πρόταση των Ευρωπαίων να ενεργήσει για την αθώωση του κ. Γεωργίου και να του επιστρέψουν τη δικαστική του δαπάνη εξ 100.000 ΕΥΡΩ, γεγονός που έπραξε η Κυβέρνηση με τροποποίηση σε νομοσχέδιο πρόσφατα.
        Παραβλέπω και αποκρούω μετά βδελυγμίας τη δουλική αυτή συμπεριφορά της Κυβέρνησης, όπου δεν σεβάστηκε την κρίση της Δικαιοσύνης (απεδέχθη αποζημίωση υπό μορφή δαπανών, των δικών του, προτού αυτή αποφανθεί) αλλά και της Ε.Ε όπου επενέβη θρασύτατα στα κυριαρχικά δικαιώματα ενός Κράτους-μέλους της και καταθέτω επίσημα στοιχεία δηλωτικά της οικονομικής κατάστασης της Χώρας, στα διάφορα κρίσιμα χρονικά διαστήματα που αναφέρονται.
        Έτσι απλά και με σαφήνεια για να καταλάβουν και οι απλοί άνθρωποι που δεν ασχολούνται με την οικονομική Επιστήμη όταν μάλιστα αποσιωπάται και αποκρύπτεται όλη η αλήθεια.

Η οικονομία από το 2004 έως και το 2010
1.   Στις 5 Ιουλίου 2004 η Χώρα μας ύστερα από απόφαση του Ecofin υπήχθη στη διαδικασία Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ)
2.   Η νέα Ελληνική Κυβέρνηση (Κ. Καραμανλής) υπέβαλε, όπως  είχε πλέον υποχρέωση πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης (2004-2007).                                                                                                                                            
         Στις 12 Απριλίου 2005 το Ecofin έκρινε ικανοποιητικό το πρόγραμμα και σύμφωνο με τις συστάσεις του
3.   Το 2005 ο ρυθμός ανάπτυξης έφτανε το 3,5% και υπερέβαινε τον αντίστοιχο ρυθμό στην Ε.Ε. και το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε στο 9,9%.
4.   Το 2006 η άνοδος της Οικονομίας συνεχίστηκε με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης 4,3%, ενώ το ΑΕΠ αυξανόταν με ετήσιο ρυθμό 4,1% και ο ρυθμός αύξησης του κατά κεφαλήν εισοδήματος ΑΕΠ ήταν 3,7%.
5.   Το 2006 μειώθηκε από 9,9% του 2005 σε 8,9% το ποσοστό ανεργίας.
6.   Το 2007 έτος μεγάλης αναταραχής και ανακατατάξεων της διεθνούς οικονομίας λόγω των αναπροσαρμογών στις χρηματοπιστωτικές αγορές και της ανόδου των διεθνών τιμών πετρελαίου και τροφίμων, η Ελληνική Οικονομία κράτησε καλά και ανταπεξήλθε με μικρές απώλειες (στο ρυθμό ανάπτυξης).
7.   Στις  5 Ιουνίου 2007 το Συμβούλιο Ecofin αποφάσισε το κλείσιμο της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος για την Ελλάδα.
Διότι το έλλειμμα της Ελλάδας από 7,9% του ΑΕΠ το 2004 μειώθηκε στα 2,6%.
Το 2006, με πρόβλεψη ότι θα διατηρηθεί κάτω του 3% και τα δύο επόμενα χρόνια.
(Συμβούλιο Ε.Ε: 10319/07 Fresse 126, Λουξεμβούργο, 5 Ιουνίου 2007)
8.   Από τον Οκτώβριο του 2008 η Ελληνική Οικονομία, αρχίζει να επηρεάζεται αρνητικά με έκδηλα τα σημάδια επίπτωσης της διεθνούς με έκδηλα τα σημάδια επίπτωσης της διεθνούς κρίσης του 2008 και ιδία στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και το εξωτερικό ισοζύγιο πληρωμών.
Τέτοια σημάδια ήταν η «μείωση των χορηγήσεων από τις Τράπεζες, ενώ μειώθηκε η ζήτηση πιστώσεων από νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Επί πλέον η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας διεθνώς οδήγησε σε μείωση της Ναυτιλίας και του Τουρισμού». (ίδετε Έκθεση του Διοικητού της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2008).
9.   Τότε η Κυβέρνηση έλαβε έντονα μέτρα στήριξης του τραπεζικού συστήματος και του χορήγησε 28 δισεκατ. ΕΥΡΩ (Ν.3723/9-12-2008) για να προλάβει την ανακοπή ρευστότητας στην αγορά.
Εν τούτοις, η βαθιά κρίση δεν απεφεύχθη και τα δημόσια οικονομικά βρέθηκαν σε πολύ κακή κατάσταση.
10.              Αποτέλεσμα τούτου του γεγονότος ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης έφθασε αναθεωρημένο το 9,9% (δηλ. άνω του 4% που είναι το όριο), ενώ το δημόσιο χρέος έφθασε αναθεωρημένο το 112,9% (ίδε Τράπεζα της Ελλάδος:
11.              Το χρονικό της μεγάλης κρίσης) η Ελλάδα υπήχθη και πάλι στη διαδικασία υπερβολικού ελλείματος τον Απρίλιο του 2009 (ΔΥΕ).
12.               Τον Σεπτέμβριο 2009, είχαμε εκλογές και Πρωθυπουργός ανεδείχθη ο κ. Γ.Α.Π.
13.              Ο κ. Γ.Α.Π σε συνεργασία με την ΕΛΣΤΑΤ και την EYΡOΣTAT τον Οκτώβριο του 2009 ανεβίβασε το έλλειμα στο 15,4%.
        Το έλλειμμα αυτό αναθεωρήθηκε τον Απρίλιο 2010 από την EUROSTΑΤ σε 13,6%, δηλ. διορθώθηκε προς το έλασσον.
        Αλλά τότε πλέον είχε επέλθει η καταστροφή με την αδυναμία αποφυγής του προγράμματος χρηματοπιστωτικής βοήθειας (μνημόνιο).
        Σύμφωνα με την ALPHA BANK  «οι στατιστικές Υπηρεσίες της ΕΛΣΤΑΤ και  EYROSTAT στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το υπερ-προβεβλημένο πρόβλημα των «Ελληνικών στατιστικών» με...τις εκτιμήσεις και παρεμβάσεις τους συνέβαλαν στην παρουσίαση υπέρμετρα διογκωμένου και ήδη σημαντικού δημοσιονομικού προβλήματος της Χώρας» (οικονομικό δελτίο της ALPHA BANK, τεύχος 117, Μάιος 2012.

Ο κ. Γεωργίου και η συμβολή του
        O κ. Γεωργίου διορίστηκε Πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ τον Οκτώβριο 2010, από την Κυβέρνηση του κ. Γ.Α. Παπανδρέου και δη από τον τότε Υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου.
        Ο κ. Γεωργίου θα έπρεπε  να είχε δώσει επαρκείς εξηγήσεις και απαντήσεις για τη δράση του και τις ενέργειές του ως πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ.
        Κατηγορήθηκε από την Αντιπρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ και καθηγήτρια σχετική με την επιστήμη της στατιστικής κα. Γεωργαντά και το άλλο μέλος αυτής κ. Λογοθέτη, ότι● δεν έκανε συμβούλια και αποφάσιζε μόνος του,  ότι ●έστειλε απαντήσεις και στοιχεία στη EUROSTAT, χωρίς να εγκριθούν ή έστω να συζητηθούν στο Δ.Σ. της ΕΛΣΤΑΤ, ότι ●διόγκωσε το χρέος με στοιχεία πάσης φύσεως υποχρεώσεων του Δημοσίου κ.λπ. που θα εκθέσουμε ειδικότερα παρακάτω.
        Ο κ. Γεωργίου αναμίχθηκε σε ένα θέμα, που είχε έντονο πολιτικό διαπληκτισμό, είχε πολύ σοβαρές συνέπειες για τη Χώρα και έπρεπε να επιδείξει μεγάλη ευαισθησία..
        Αντ’ αυτής ενήργησε ως ψυχρός τεχνοκράτης και με μεγάλη δόση δυσπιστίας απέναντί του, αφού ερχόμενος ως Πρόεδρος της Ελληνικής ΕΛΣΤΑΤ, παρέμεινε και επί μήνες μέλος του Δ.Ν.Τ., δηλ. υπάλληλος του Οργανισμού που συμμετείχε στην τύχη της Χώρας του και προφανώς επηρεάζετο από το γεγονός τούτο.
        Πέραν αυτού, έπρεπε να είχε υπόψη του ότι ο κ. Γ.Α.Π, κατήλθε στις εκλογές εκείνες με το σύνθημα «ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ», έδωσε τον Οκτώβρη-Νοέμβρη επιδοτήσεις-χορηγίες σε διάφορους 500 εκατ. ΕΥΡΩ, ενώ συγχρόνως τον Οκτώβριο 2009 αναβίβασε το έλλειμμα στο 15,4% της γενικής Κυβέρνησης.
        Οπωσδήποτε γνώριζε ότι η αναθεώρηση του ελλείμματος από τη EUROSTAΤ τον Απρίλιο 2010 κατέβασε τούτο στο 13,6%.
        Τώρα έρχεται ο κ. Γεωργίου να αναβιβάσει το έλλειμμα αυτό, σ’αυτό που είχε προσδιορίσει ο εντολέας του (Γ.Α.Π.) τον Οκτώβριο του 2009 (15,4%).
        Αλλά ποια η ευθύνη του κ. Γεωργίου στο θέμα αυτό;
        Είπαμε ότι τα πλείστα των μέσων μαζικής επικοινωνίας και διάφορα κόμματα έχουν βαλθεί να τον αθωώσουν.
        Το βασικό επιχείρημα είναι ότι ο κ. Γεωργίου όταν διορίστηκε στην ΕΛΣΤΑΤ είχε ήδη ψηφιστεί το πρώτο μνημόνιο.
        Επομένως δεν συνετέλεσε σε καμία δυσμενή κατάληξη των θέσεων της οικονομίας και δεν έβλαψε κανένα. Εν τούτοις, η αναθεώρηση του άνω ελλείμματος επί Γεωργίου στο 15,4%, που είχε αρχικά προσδιορίσει ο κ. Γ.Α.Π. είναι τυχαία;
        Προς μερική εξήγηση έρχονται οι ισχυρισμοί ότι ο άνθρωπος έκανε τη δουλειά του σύμφωνα με τους κανόνες της EUROSTAT που αποτελούν βασικές διατάξεις λειτουργίας αυτής και της Ε.Ε.
        Και ποια είναι αυτή η δουλειά του;
Ο καλός μας καθηγητής κ. Γ. Παγουλάτος, που τον υπερασπίζεται γράφει ότι έκανε καλά τη δουλειά του (Καθημερινή 23-7-17) «συνυπολογίζοντας στο έλλειμμα της γενικής Κυβέρνησης 17 βαριά ζημιογόνες επιχειρήσεις και φορείς, όπως προβλεπόταν από τη μεθοδολογία  ESA95 της Eurostat και ίσχυε ήδη από το 1996, τις κρατικές επιχορηγήσεις στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και άλλες δημοσιονομικές υποχρεώσεις σύμφωνα με τους κανόνες της Eurostat”.
        Η ALPHA BANK, στην παραπάνω μελέτη της (ίδε άνω οικονομικό δελτίο), πλέον των άνω του κ. Παγουλάτου, παρατηρεί ότι η ΕΛΣΤΑΤ και η EUROSTAT συνέβαλαν στη παρουσίαση υπέρμετρα διογκωμένου του ήδη σημαντικού δημοσιονομικού προβλήματος της Χώρας (τόσο του ελλείμματος, όσον και του χρέους της γενικής Κυβέρνησης), γιατί συμπεριέλαβαν σ’αυτά τις «πάση φύσεως υποχρεώσεις του Δημοσίου, π.χ. από παροχή εγγυήσεων σε ΔΕΚΟ και εκτός ΔΕΚΟ (και αν δεν έχουν καταπέσει αυτές) ή από την αγορά προνομιούχων μετοχών των τραπεζών και από οφειλές σε προμηθευτές των οποίων η βεβαίωση και ο διακανονισμός καθυστερούσε (δηλ. δεν ήταν ληξιπρόθεσμες)κ.λπ.
        Τα σημαντικά περιουσιακά στοιχεία αυτών των φορέων δεν ελήφθησαν υπόψη. Μόνον οι υποχρεώσεις τους. Τα περιουσιακά στοιχεία και οι απαιτήσεις αυτών των φορέων της γενικής Κυβέρνησης δεν έχουν καμία αξία για τη EUROSTAT.
        Ο συνυπολογισμός αυτών των υποχρεώσεων κ.λπ. δεν είναι ούτε επιστημονική, ούτε ηθική ορθώς, γι’ αυτό και οι υποχρεώσεις αυτές δεν υπελογίζοντο μέχρι τώρα στο έλλειμμα της γενικής Κυβέρνησης.

Τι λέγει η Αντιπολίτευση του κ. Γεωργίου:
        Τα μέλη του Δ.Σ της ΕΛΣΤΑΤ που ανέφερα παραπάνω, καθώς και άλλοι σχετικοί με το θέμα παράγοντες ισχυρίζονται ότι οι υποχρεώσεις αυτές κακώς συμπεριελήφθησαν στο έλλειμμα και το χρέος της γενικής Κυβέρνησης διότι:
·        Ουδέποτε είχαν συμπεριληφθεί αυτές οι υποχρεώσεις στον υπολογισμό του ελλείματος
·        Δεν είχαν κάτι κρυφό ή απατηλό για την EUROSTAΤ, η οποία το γνώριζε και δεν έφερε αντίρρηση, εκτιμωμένων των συνθηκών κάθε χώρας.
·        Και άλλες 5-6 χώρες έχουν την ίδια μεταχείριση και δεν υπολογίζουν στα ελλείματά τους τις προδιαληφθείσες υποχρεώσεις.
·        Ο υπολογισμός αυτός δεν είναι νόμιμος, αντίκειται στην Ελληνική Νομοθεσία και δεν συνάδει με τις αρχές της λογιστικής και στατιστικής Επιστήμης.
·        Ο υπολογισμός αυτός παρέχει τη δυνατότητα «μαγειρεμάτων» των εκάστοτε στοιχείων κατά τη βούληση των δυο μερών (ΕΛΣΤΑΤ ΚΑΙ EUROSTAT).
·        Τα αποσταλέντα στοιχεία στη EUROSTAT δεν έχουν την έγκριση του Δ.Σ της ΕΛΣΤΑΤ, ούτε συνεκλήθη προς τούτο το Δ.Σ αυτής και επομένως ο συνυπολογισμός τους και η διόγκωση του ελλείμματος έγινε παράνομα.
·        Η EUROSTAT προκλήθηκε δια τηλεφωνημάτων και εγγράφων του κ. Γεωργίου, ο οποίος δήθεν ζητούσε διευκρινιστικές πληροφορίες για την αποστολή στοιχείων και επομένως η EUROSTAT στις έγγραφες απαντήσεις της δεν μπορούσε παρά να αναφερθεί στους κανονισμούς της, που δεν είχαν εφαρμοστεί ποτέ στην Ελλάδα, όπως εξήγησα παραπάνω.
·        Η αλληλογραφία του κ. Γεωργίου ήταν πιεστική.
·        Δεν μίλησαν ποτέ ότι από τη διόγκωση αυτή του ελλείμματος προκλήθηκε το πρώτο μνημόνιο, διότι ο κ. Γεωργίου ήλθε ύστερα από αυτό.
·        Αυτό που είπαν, είναι ότι η παράνομη και ανεπίτρεπτη αυτή διόγκωση του ελλείμματος (η διαφορά του 2% της γενικής Κυβέρνησης, αφορά σε πολλά δισεκατομμύρια ΕΥΡΩ) διευκόλυνε τους ξένους που είχαν στόχο τη λεηλασία της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων και τη κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας και
·        Αυτό πρέπει να αποσυνδεθεί πειστικά από τις πολιτικές στοχεύσεις του Γ.Α.Π., δηλ. πρέπει οι Έλληνες να πάρουν σαφή απάντηση ότι η διόγκωση αυτή των ελλειμμάτων δεν έγινε για να δικαιωθεί η βεβιασμένη (λίαν επιεικώς) εκτίμηση της Κυβέρνησης του Γ.Α. Παπανδρέου περί του ποσοστού 15,4% του ελλείμματος (Οκτώβριος 2009).

Η Δικαιοσύνη και ο κ. Γεωργίου
        Σε αυτά τα ερωτήματα δεν δόθηκαν απαντήσεις ούτε από τον κ. Γεωργίου, ούτε από τις μέχρι τώρα αποφάσεις της Δικαιοσύνης (θετικές και αρνητικές).
        Αλλά ούτε παρασχέθηκαν εξηγήσεις, απόψεις, ισχυρισμοί των πολλών προθύμων συμπαραστατών του κ. Γεωργίου επί των θεμάτων αυτών.
Προχθές, το Τριμελές Εφετείο Πλημ/των καταδίκασε τον κ. Γεωργίου σε δυο χρόνια φυλακή με αναστολή για παράβαση καθήκοντος, συνισταμένη στην αποστολή στοιχείων χωρίς σύγκλιση του Διοικ. Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ.
Δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες του σκεπτικού της απόφασης, όπως και των προηγηθέντων βουλευμάτων.
        Είναι δικαίωμα κάθε πολίτη να ενημερωθεί πλήρως για τα αίτια και τις επεμβάσεις προσώπων της χώρας, οι οποίες μας κατάντησαν στη σημερινή ντροπή.
          Μέχρι τότε έχουμε δικαίωμα να ρωτάμε και να ζητάμε πειστικές απαντήσεις.

                                                                              ΓΙΑΝ.ΚΟΣ