Στο σχέδιο Νόμου με τον τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» προβλέπονται διατάξεις για την εξυπηρέτηση του Δανείου του Δήμου, κατ’ εφαρμογή της από 25-8-2011 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία ανέλαβε την πληρωμή του Δανείου το Ελληνικό Δημόσιο.
Βάσει αυτής της Π.Ν. Π. έπρεπε να υπάρξει κοινή Υπουργική Απόφαση που θα καθόριζε τον τρόπο αποπληρωμής του δανείου από το Δήμο στο Δημόσιο.
Όλοι ελπίσαμε ότι η τοκογλυφική δεινή εμπειρία του Κράτους μας από τους ξένους δανειστές μας, θα είχαν φωτίσει και συνετίσει τους δικούς μας του Υπουργείου Οικονομικών, ώστε ο τρόπος της πληρωμής του Δημοσίου να είναι ευχερέστερος και ανετότερος για το Δήμο.
Μάλιστα ο επικεφαλής της ΔΑΔΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο, πρότεινε στον κ. Δήμαρχο να ζητήσει τον Συμψηφισμό της απαιτήσεως του Δήμου από τα 10 εκατ. των παρακρατηθέντων φόρων έναντι αντιστοίχου ποσού του δανείου, ώστε το υπόλοιπο δανείου να μην φθάνει ούτε τη μισή δόση της ετήσιας δόσης αυτού (τοκοχρεωλυτικής).
Αντί των ελπίδων που εξέθρεψε η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, βλέπουμε στο σχέδιο Νόμο, όχι καλυτέρευση αλλά χειροτέρευση των υποχρεώσεων του Δήμου.
Εκτός απ΄αυτό υπάρχει πλήρης σύγχυση και ασάφεια στη σχετική διάταξη του νομοσχεδίου και ειδικότερα:
1. Δεν προβλέπεται η αντιμετώπιση ολοκλήρου του δανείου στο σύνολό του και με ενιαία νομική κάλυψη. Δεν λέει πώς συνδέεται το δάνειο που ανέλαβε το Δημόσιο, με εκείνο που θα παίρνει από το Τ.Π. και Δ.
2. Το σχέδιο επιτρέπει τη χορήγηση δανείου στο Δήμο από το Τ.Π. και Δ. εικοσαετούς διάρκειας, ισόποσου με το ποσόν της ετήσιας εξυπηρέτησης, με τους εκάστοτε ισχύοντες όρους αποπληρωμής δανείων των ΟΤΑ.
Αυτό σημαίνει ότι:
α) από 25ετές το δάνειο γίνεται 20ετές, δηλαδή θα υπολογισθεί μεγαλύτερη τοκοχρεωλυτική δόση.
β) στο ποσόν του δανείου που θα παίρνει το Δήμος από το Τ.Π. και Δ. περιλαμβάνεται και η τοκοχρεωλυτική δόση που καταβάλλεται στην Αυστριακή Τράπεζα από το Δημόσιο. Διότι το δάνειο από το Τ.Π.και Δ. είναι ισόποσο της ετήσιας εξυπηρέτησης του δανείου με τους Αυστριακούς δηλαδή κεφάλαιο και τόκους (τοκοχρεωλύσιο).
γ) Αυτό σημαίνει ότι καλούμεθα να πληρώσουμε και τόκους στο Τ.Π. και Δ. επί των τόκων του ξένου δανείου !!!, γεγονός πρωτοφανές και πρωτάκουστο, ενέργεια τοκογλυφική και ποινικά κολάσιμη, οπωσδήποτε μη νόμιμη.
Τότε γιατί δεν αφήναμε να πληρώσουμε απ΄ευθείας την Αυστριακή Τράπεζα ή γιατί δεν αφήνανε να πληρώνουμε απ’ ευθείας το Ελληνικό Δημόσιο κάθε εξάμηνο, εξοφλούντες την αντίστοιχη δόση που θα πληρώσει εκείνο στην Αυστριακή Τράπεζα.
δ) Επί πλέον οι τόκοι του Τ.Π. και Δ. είναι πολύ υψηλότεροι έως διπλάσιοι από τους τόκους του Αυστριακού δανείου που ήταν η τιμή του Euribor συν 1%. Δηλαδή από 1,7% που άρχιζε το δάνειο της Αυστριακής Τράπεζας θα φτάνει σήμερα στο 3% περίπου, θα πληρώνουμε τόκους από 4,5 έως 7% & στο Τ. Π. και Δ. και με την άδηλη την περαιτέρω δυσμενή προοπτική τους.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο κ. Δήμαρχος δεν είχε ανάμιξη σ΄αυτή την άθλια ρύθμιση. Δυστυχέστερη ρύθμιση δεν μπορούσε να υπάρξει για το Δήμο.
Προσφερόμεθα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας να αποτρέψουμε την παράνομη και απαράδεκτη αυτή ρύθμιση στις επιτροπές νομοθετικού περιεχομένου που εισήχθη το Σ.Ν.
Απο τη Γραμματεία της ΔΑΔΑ